Ads 468x60px

Sunday, March 10, 2013

Kenyataan Media Tian Chua Isu Lahad Datu.


Kenyataan Penuh Ahli Parlimen batu-Tian Chua-(Lahad Datu)
Kenyataan Media
9 March 2012

Sejak tanggal 1 March,pemimpin-pemimpin BN dan kerajaan telah melancarkan serangan bertubi-tubi terhadap saya. Blog dan cybertrooper pro BN juga menyebarkan Nombor telefon saya dan menghasut penyokong BN untuk menghantar mesej ancaman kepada saya
Pada tanggal 4 March. Parti UMNO telah menghantar surat tuntutan kepada saya bahawa harus memohon maaf kepada UMNO. Di sini saya tegaskan sekali lagi saya tidak pernah keluarkan apa-apa kenyataan yang menghina mana-mana pihak. Saya akan serah kepada Mahkamah untuk membersihkan nama saya
Tuduhan bahawa saya telah menghina Pasukan Keselamatan adalah FITNAH dan pembohongan JAHAT oleh Pemimpin-pemimpin BN. Saya ingin ulangi pendirian saya bahawa saya menghormati peranan Pasukan Keselamatan dan jasa mereka dalam tugasan mempertahankan Negara. Saya juga bersimpati dengan anggota-anggota keselamatan yang terkorban atau menjalankan tanggungjawap dalam keadaan yang sangat mencabar
Di sini saya ingin buat kali terakhir untuk menjelaskan kenyataan yang telah di war-warkan oleh pemimpin BN dari Perdana Menteri ke Bekas Ketua Polis Negara yang mendakwa saya menghina anggota Keselamatan
Saya ingin terangkan kontek kenyataan saya dalam KeadilanDaily.com
Saya Hubungi wartawan untuk komen tentang pencerobohan di Lahad Datu pada pagi 1 March ketika ada berita antarabangsa melaporkan ada tembakan berlaku. Saya secara jelas menyatakan perkara ini belum ada kesahihan
Perenggan yang kemudian,sesiapa pembaca celik sudah tentu faham ia di nyatakan dalam kontek ada usaha setengah-setengah pemimpin BN dan Bloger cuba kaitkan pihak pembangkang dalam pencerobohan Lahad Datu. Ia mesti dibaca bersama banyak artikel-artikel sebelum ini yang mendakwa saya di kirim DS Anwar ke manila untuk berunding dengan MNLF. Juga ada dakwaan Anwar mendalangi peristiwa lahad Datu.
Segala ini telah di sifatkan sebagai SENDIWARA oleh ramai pemimpin-pemimpin yang lain
Perkara ini dirumitkan lagi bila Bloger UMNO termasuk Papagomo dan lain-lain rekakan cerita berita bahawa saya berucap di puchong menyifatkan pengorbanan anggota Keselamatan dengan ayat “Komando mati katak”. Ini fitnah yang keterlaluan dan telah membawa ancaman terhadap keselamatan peribadi saya. Saya menasihatkan semua Bloger yang menyiarkan berita Palsu ini berhenti dalam 24 jam,dan saya akan hantar surat saman kepada sesiapa yang meneruskan sebaran berita Palsu ini.
Saya amat kesal terhadap Pemimpin-Pemimpin BN dan juga Media yang dikuasai mereka memutar-belitkan kenyataan saya sehingga menghasut kebencian orang ramai yang tidak ketahui kebenaran. Ini adalah tindakan yang tidak bertanggungjawab dan bermotif Politik.
Dalam keadaan Negara kita menghadapi ancaman anasir-anasir ganas, keseluruhan Rakyat Malaysia sepatutnya berdiri teguh memberi sokongan penuh kepada Pasukan Keselamatan kita. Malangnya Kerajaan tidak terhenti-henti menyerang politik lawan
Sepatutnya ahli-ahli Politik harus menunjukan rasional dan kematangan untuk membina kesepakatan menghadapi krisis Negara
Saya harap episode tuduh menuduh ini boleh dihentikan serta merta. Kepada anggota Keselamatan yang mengorbankan nyawa dan kesejahteraan diri, saya sampaikan penghormatan tertinggi dan harap adu domba politik di antara Kerajaan dan Pembangkang tidak melemahkan semangat. Teruskan Perjuangan. Rakyat Malaysia menyanjungi kamu semua
Tian Chua

0 comments:

Post a Comment

CILI FM

Winamp windows Media Player Real Player QuickTime

Anwaribrahim@twitter

TuanGuruNikAziz@twitter

#Sinar Harian

#Pakatan

#UM'NO